26 Aralık 2013 Perşembe

Deri ve jarse dikişini kolaylaştırma

Bugünlerde deri ve jarse kumaşların dikişiyle aram hiç iyi değil. En sonunda daha önce internette gördüğüm bir tekniği denemeye karar verdim. Sonuç gayet başarılı oldu. Bulduğum sayfaların linklerini de aşağıda vereceğim, emeğe saygı duyduğum için paylaşmam gerektiğine inanıyorum.

 
İlk başta makinem bu şekilde dikiyordu. Kumaşım esnek bir kumaş jarse gibi ve jarse dikerken de aynısını oluyor. Bilemiyorum belki de ben yanlış bir ayar yapıyorumdum.  
 

24 Aralık 2013 Salı

eski fotoğraf denemelerim

Selam arkadaşlar,

Dikişe olduğu gibi fotoğrafa da fazlasıyla ilgim var. Eğitimini almamış ve tekniğine fazla hakim olmasam da en azından istediğim duyguyu yakalayabildiğimi düşünüyorum yada öyle sanıyorum. Özellikle insanları fotoğraflamaksa en zevklisi. Hele ki diktiğim kıyafetleri başkalarının üzerinde fotoğraflamak paha biçilemez. :) 

Yakın akrabaların doğum, düğün, doğum günü vs. gibi etkinlikleri de benim için çok geliştirici oluyor. En son bir kaç hafta önce çektiğim nişan fotoğraflarının sonucu inanılmaz derecede memnun ediciydi.  

Fotoğraflarımı Nikon D3000 ile çekiyorum ve işte bir kaç denemem ;
  
 
ilk ikisi en beğendiklerim
 
 
Bu tırnak kadar bir çiçek. Yaradanımız şu küçücük çiçeği bile ne kadar özenerek yaratmış... İnsan kudretine bir kez daha hayran oluyor. Elhamdülillah
 

18 Aralık 2013 Çarşamba

dikiş dersi: bir fikrim daha var

Kumaşımı da aldım İnşallah bir aksilik çıkmaz ise katılıyoruuuuum  :)



dikiş dersi: bir fikrim daha var: beraber monto dikelim mi? uzun zamandır niyetleniyordum ayaklarım ellerim geri geri gidiyor ,kumaşlarıma astar almaya bile çıkamıyorum ,bi...

17 Aralık 2013 Salı

Polar uyku tulumu

Selam,
 
Bir önceki yayınımda oğluma polar tulum diktiğimden bahsetmiştim. Polar diktik dikmesine de kestikten sonraki manzaraya şaştık kaldık. Polar ne kadar pislik çıkartıyormuş öyle. Siz siz olun benim gibi temizlik yaptıktan sonra salonun ortasında polar kesmeye kalkmayın. Üstüne tekrar temizlik yaptım.      
 
Pisliğini şikayet ettikten sonra gelelim polarımızın detaylarına.
 
Malzemelerimiz; milaj mı mülaj mı nedir o kağıttan, kalem, makas, mezura ve bir tulum  (sanki bunları bilmiyormuşsunuz gibi :) )
 
 

16 Aralık 2013 Pazartesi

byAntigone'de çekiliş vaaaaarrr

Çekiliş için tık tık

Bakırköy cumartesi pazarı kumaşları!

Günaydıııınnn,
 
Cumartesi günü doktor kontrolüm vardı tam da hastane pazardan bir durak sonra. Ne yapayım dayanamadım kar, kış, soğuk demedim önce üşendim sonra üşenmedim kalktım Bakırköy cumartesi pazarına gittiiiim. Pazar yine kalabalıktı tabi, soğuk dememiş gelmiş hanımlar. Çok didikleyemesem de ihtiyacım olan bir kaç parça kumaşı alıverdim. Bu pazarı pek sevmesem de bu sefer ucuz gibime geldiği için azcık gözüme girdi. :)  




13 Aralık 2013 Cuma

blog ile ilgili soru-1

Merhaba Arkadaşlar,

Şu blog işini hala tam olarak çözemedim, tam çözmeyi geçtim biraz anlasam bana yeter. Şimdi bir sorum olacak bilgisi olan arkadaşlarımın paylaşması ise beni çok mutlu edecek.

Benim kumanda panelimdeki yayınlar ve yorumlar sayfası aşağıdaki gibi yani buradakinden farklı. Herkeste böyle mi acaba?

  
Birde ben sizlerin yayınlarınıza yorum yaptığım ve siz buna cevap verdiğiniz zaman bildirim almak istiyorum ama alamıyorum. Bunun bir ayarı var mı?

Sevgiler, Saygılar

9 Aralık 2013 Pazartesi

Dantel ve Peplum

Selam, herkese hayırlı haftalar

Uzun zamandır ne yazasım ne dikesim yoktu. Taa ki yeğenimin nişan davetini alana kadar. Ama ona da gitmeye üşeniyordum ve "yaaa ne giyeceğim, ne dikeceğim, kumaş mı seçeceğim şimdi, modelde bulamadım, dikmeye de üşeniyorum, hava çok soğuk nasıl gideceğiz, arayıp davet etmezlerse gitmeyelim" vs vs gibi bahanelerim vardı ancak arayıp davet ettikleri ve eşim "Hande ayıp olur" dediği anda bütün bahanelerim suya düşmüş oldu. Hadi dedim kızım düşün taşın karar ver ne dikeceğine...

Ve
İlk soru;  
- ne renk giysem oldu
- ay dedim ne uğraşıyorsun giy siyah bir şey git
- ama düz siyah kumaşım yok kumaşçıya gitmem lazım
- ya kim gidecek şimdi bu havada kumaşçıya elindeki kumaşlara bak
sonuç mevcut kumaşlarımı serdim önüme.
[nasıl bir kişiliğe sahipsem, iç sesim sürekli itiraz halinde kendi kendimle kavga ediyorum :) bak bak bunları yazarken bile itiraz ediyor "kısa kes milletin canını sıkma ne uzatıyorsun sakız gibi" yok yok kesin var bir bozukluk] 

 
Neysee 4 bilemedin 5 gün içinde karar verebildim. Karar kısmından sonrası inanılmaz kolay oldu. Akşam işten gelip evdeki işlerimi halledip saat 10 gibi girdim dikiş odama. Kesmesi bedeni ve kolları dikmesi toplasanız iki saat sürdü ertesi akşam peplum kısmı kesip diktim.






25 Ekim 2013 Cuma

İLK YAKA PATI DENEMESİ

Öncelikle herkese hayırlı cumalar.

Bir önceki yayınımda ilk yaka patı denememi paylaşacağımdan bahsetmiştim.
Uzunca bir zaman bu yakayı nasıl yapacağımı araştırmış fakat bulamamıştım. Sonunda blogdan sormuş ve sevgili sevdzhan Ali benim için burada yayınlama inceliğini göstermişti. Gerçekten bilgiler çok faydalı oldu öğrenmek isteyenlerin buraya göz atmalarını tavsiye ederim.
 
İlham kaynağım Çocuklar Duymasın'ın Meltem'inin üzerinde gördüğüm bu elbise oldu. Elbiseyi gerçekten çok beğendim köşke benim kumaşlarımda bunlardan olsaydı. 
 

 
 

23 Ekim 2013 Çarşamba

Bayram hediyelikleri vol.2

Artık bayramda hediye etmek için diktiklerimin kalanını paylaşayım da yeni dikişlerime bakayım diyorum.
 
Aslında çok abartılacak waaww ne güzel olmuş denecek parçalar değiller ama benim gibi acemi bir dikiş sevdalısının elinden çıkan giyilebilir ender parçalar.
 
İtiraf ediyorum gerçekten dikişine özendiğim ender parçalar, kendime diksem özenmiyorum :)
 
Gelelim ilk fotoğrafımıza annecim kendisine etek dikmem için yeşil keten bir kumaş vermişti bana. Kumaşlarımın arasında bu eteğe çok uyan yeşil desenli bir parçam vardı bundan da üst dikeyim anneme dedim.
Ben eteği hafife aldım önce bluzları bitireyim eteğin nasılsa fazla işi yok sonra dikerim diyerek sona bıraktım. Dikebildim mi? Tabi ki HAYIR. Aksilik bu ya eteğe dar zamanda başladım ve o dar zamanda makinem ip toplamaya düzgün çalışmamaya başladı dikemeyince sinirlenip bıraktım bende.  
 
Sonuç anneme sadece bu bluzu dikebildim.
 
  

18 Ekim 2013 Cuma

Bayramlık tunik ve ilk yaka denemesi

Merhabalar, kocaa bir bayram tatilini de bitirdik. Tekrar herkesin bayramı kutlu olsun. 

Bayram için sevdiklerime bir şeyler dikmiş ve burada bahsetmiştim. Bunlardan ilkinin detaylarını bu yayınım da bulabilirsiniz. 

Model yine her zaman ki tunik modelim, bisiklet yakalı önü kısa arkası uzun ve kumaş yine şifon :) Hemde diğer kız kardeşim için diktiğim çizgili şifon etekten kalan kumaş. Nasıl olsa ikizler aynı kumaştan giymelerinde sakınca yok...   



14 Ekim 2013 Pazartesi

Bayramlıklar

Bayram hediyeliklerim  hazır detaylar ise bayramda ;) 



Beni izleyin anacıım......  

8 Ekim 2013 Salı

BİR KALIPLA KAÇ MODEL!

wuuuuu bir baktım ki iki haftadır hiçbir şey paylaşmamışım. bak heleee ne büyük kayıp değil mi (!!!) Neyseee sululuk yapmayalım ve başlayalım. 

Şu sıralar tamamlamak üzere olduğum bayram ve doğum günü sürprizlerimden oluşan yeni dikiş projelerim var ve inşallah sırası geldiğinde onları da paylaşacağım. Ancak şimdi iki haftadır paylaşmak istediğim fakat güzel fotoğrafları evdeki bilgisayarda olan ve bilgisayarı açıp fotoğrafları almaya üşendiğim sonunda pes edip elimdekileri kullanmaya karar verdiğim eski dikişlerimden bir kaç tanesini sunacağım sizlere.

Buyurunuz efenim :)

Modelimiz budur, Burdanın bilmem kaçıncı sayısı zaten çoğumuz bu modelden diktik :)





26 Eylül 2013 Perşembe

oleeeyyyy kendi defterimi tasarladıııım :)

Dikiş dikmeyi sevdiğim gibi dikeceklerimi çizmeyi de seviyorum. Çizim yaptığım ve notlarımı aldığım defterim bitmişti ve uzun zamandır dikiş temalı defter arıyordum. D&R'lar Nezih'ler bakmadığım yer kalmadı neredeyse. Ama yok arkadaş, dikiş temalı defter yok. Bardağını buldum neden defterini bulmayayım dimi ;) Bulamadım işte madem yok bende kendi defterimi kendim tasarlarım dedim.
 
veeee wuhuuuu yaptım olduuu :)))) ben yaptım ben yaptıımm
 
Bir güzel adımı da yazdım üzerine.
 
İlk blogumun arka planını kullandığım bir defter tasarladım.

20 Eylül 2013 Cuma

Paylaşılamayan Kumaş

Selaamm,
 
Bir ay kadar önce burada çiçekli şifon kumaşımı yanlış kestiğimden ve yanlış olanlardan da birkaç şey dikeceğimden bahsetmiştim. Nihayet onları da bitirdim ve fotoğrafladım. Bu kumaşı Bakırköy pazarında (toplasanız 1,5 metre) üç parça olarak bulmuştum ve sadece arkadaşım Açi için almıştım. Ama kız kardeşlerimde kumaşa bayılınca onları da es geçemedim, kardeş işte ;).  En fazla 1,5 metre olan bu kumaştan ona ekle buna ekle derken tam 4 ayrı model çıktı. 
 
Haydi buyrun.....
 
 
Bu ilk Açi için diktiğim model. Zaten ilk ona diktiğim için yetmeme durumu yoktu ve kumaşı tek kullandım.
 

19 Eylül 2013 Perşembe

Süper Dadı Başlıyooorrr

Kaçıranlar için;
Süper Dadı'yı kaçıranlar için cumartesi ve pazar günü ilk bölümlerin tekrarı ve 24 Eylül salı günü ise saat 22.55'te yeni bölümü TRT1 ekranlarında... #SuperDadi @trttv1




Bizi eşya gibi kullanan oğlumuzu adam eden, ailemizin pedagog'u, benim çok sevdiğim güzel insan, Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Uzmanı Gözde Erdoğan artık bir SÜPER DADI.

Süper Dadı bu akşam TRT ekranlarında saat 22:55'de başlıyor.
Kaçırmayın derim ;)   

http://www.izlesene.com/video/super-dadi-yeni-bolum-tanitimi-tomul-ailesi/7061407

http://www.superdadi.com/super-dadi-kimdir.php

 
 

18 Eylül 2013 Çarşamba

Merve Yıldız'dan süper bir çekiliş Hediye Çekilisi | Forever New Çanta

Hediye Çekilisi | Forever New Çanta

Çizgili şifon etek

Merhabalaarr,

Bir süredir şifona takmış durumdayım. Yaklaşık bir ay kadar önce kardeşim için diktiğim bu eteği Kendin Dik Blogunun sahibesi İrem hanımın Eline Sağlık programındaki tarifine göre dikmeye çalıştım. İrem hanım programda akıllara zarar bir hızla iki tane böyle etek dikmişti. Üstelik kalıp çıkarmayı da tarif ederek.
Ben bir ay önce diktiğim bu eteği ancak şimdi fotoğraflayabildim. Hemen de sizlerle paylaşmak istedim zaten çok bekledi değil mi? :)

Dikiş aşamaları çok basit hepinizin bildiği şeyler ama ben bir kere çekmişim fotoğraflarını onları da paylaşayım dedim. İyi seyirler dilerim .....






 

16 Eylül 2013 Pazartesi

bizi anlatıyor :)

Bu kupayı kesinlikle biz dikiş severler için tasarlamışlar. 
Hafta sonu Migros'a gittiğimizde görür görmez üzerine atladım bu kupanın. Artık ofiste çaylar daha bir lezzetli benim için. 


13 Eylül 2013 Cuma

Kattım Karıştırdım

Blogumu resmen kattım karıştırdım. Yapmak istediğim tek şey sadece handece olan adresimi by hande erdede olarak değiştirmekti. Her yerde değiştirdim ama yine de bir yerlerde handece diye çıkıyordu, inat ya illa bulup değiştireceğim. En son URL gözüme çarptı yanında düzenle yazıyordu, önemli birşey olsa yanına düzenle yazmazlar herhalde diye düşünerek onu da byhandeerdede yaptım ve hiçbir uyarı vs almadan değiştirdim. Sonra birde ne göreyim blogumu görüntülemek istiyorum açılmıyor, böyle bir blog yok diyor gitti onca emeğim onca yorumlarım diye panikledim. Bir şeyler yaptım ama düzelmedi kapatıp açtım ve blogum geri geldi ama bu seferde yorumların hepsinin silindiğini gördüm. Bunun için yorum yapan tüm arkadaşlardan özür diliyorum. Bu acemi blogcunun kusuruna bakmayın lütfen.

Bloglovin'e de kaydolmuştum şimdi orada da açılmıyor blogum sanırım onu da http://byhandeerdede.blogspot.com/ ile ilişkilendirmem gerekiyor. Nasıl yapacağımı da bilmiyorum artık bilenlerden cevap bekliyorum.
 
Artık yeni URL adresim http://byhandeerdede.blogspot.com/ ve yeni blog adım by Hande Erdede. Takip etmek isteyenleri buraya beklerim. Daha önce beni izlemeye almış olanlar beni hala görebiliyorlar mı çok merak ediyorum.

Nebihaaannn, Aycaaann, Sevdnzzzz ve diğerleri beni duyuyor musunuuzz???


Sevgiler, Acemi Blogcu by Hande Erdede (ne isimmiş beee) :)

Birikti de Birikti

Yine yaa yine bir sürü dikişim birikti. Biriken diğer işlerimden hiç bahsetmeyeceğim bile. Neyi eksik yapıyorum da her iş böyle yığılıyor anlamıyorum. Hani boş oturuyorum yan gelip yatıyorum da birikiyor diyemem çünkü onu da yapmıyorum.

Sabah 6'da kalkıyorum işten eve gelmemiz saat 20:00'yi buluyor, yemek hazırla çocuğu yedir (ki kendisinin yemeğe ikna olması ve yemesi bir saat sürüyor) saat oluyor 21,30, yemekten sonra çocuk oyun oynamak istiyor her ne kadar babası ilgilenmek istese de oğlumuz çoğu zaman benimle olmak istiyor ve tabi ben onun gönlünü yapmaya çalışıyorum saat oluyor 22:30, çocuğu yatır vs. derken benim yatmam en erken 23:30. Tabi arada yapılacak ev işleri de olmuyor değil hani. Hafta sonunun ise nasıl geçtiğini ben hiç mi hiç anlamıyorum. Mutlaka birşey çıkıyor. İki gün tatil bana yetmiyor da yetmiyor.

Acaba ben zamanı verimli kullanmayı işlerimi biriktirmemeyi ne zaman öğreneceğim çok merak ediyorum! :(

Neyse içimi döktükten sonra gelelim kesip kesip bıraktığım birikmiş dikişlerime. Üzerlerinde hangisinin ne olacağı yazıyor. İçlerinden sadece dört tanesi bana ait. Gerisi anneye, kardeşe ve arkadaşa. Allahtan onlar da ne oldu bizim elbiseler diye sormuyorlar. Gerçi onlar istemediler ben ısrar ettim dikeyim diye (Çok iyi terziyim (!) çok bol vaktim var ya). Madem öyle niye ısrar ettin demeyin çünkü ben kendine müslüman bir insan değilim başkalarını mutlu etmek hoşuma gidiyor. Dikişten önce de her alışverişte kardeşlerime de birşeyler alırdım. Değişmedi işte bu huyum.  


10 Eylül 2013 Salı

İlk MİM,

İşte bende mimlenenlerden biri oldum. Sevgili arkadaşım Nebihan beni MİMlemiş. Açıkçası ne olduğunu bilmiyor ve herkes mimden bahsediyor bu mimde neyin nesidir diye anlamaya çalışıyordum ki kendi adımı da orada görünce şaşırdım ve mutlu oldum. :) Tekrar teşekkürler Nebihancım.

1-Hayatınızda mucize olarak nitelendirdiğiniz bir olay yaşadınız mı?
Allah’ın yarattığı her şey bir mucize. Bu aciz kuluna da bahşettiği mucizeler var Elhamdülillah.

2-Almayı düşünüp de alamadığınız ne var? 

Hayalimdeki mutfak, salon ve dikiş odası denize bakan ve çiçeklerle dolu terasına açılan geniş 4+1 ev. vakti zamanında alamadık bundan sonrasın da zor…… zaten istediğim gibi bir ev yapanı da görmedim henüz, hayal işte ;)

3-Kıyafet konusunda takıntılarınız var mı? 

Rahat şeyler giymeyi seviyorum giydiğim şeyi ikide birde çekiştirmekten düzeltmekten hoşlanmıyorum onun için dikişe başladım zaten.

DİKİŞ VE DIY: YAKA PATI / BANDI NASIL YAPILIR?

DİKİŞ VE DIY: YAKA PATI / BANDI NASIL YAPILIR?: geçen gün  hande  yaka patı nasıl yapılır diye sormuştu. bende singer dikiş teknikleri kitabında yapımı anlatımlı vardı ve resimlerini payla...

9 Eylül 2013 Pazartesi

.......

Özellikle çok hüzünlü şeyler yazmamaya çalışarak durumu paylaşmak zorunda hissediyorum kendimi çünkü sanki hiçbir şey olmamış gibi yeni yayınlar yapmayı içim şuan kaldırmıyor.
 
Geçtiğimiz perşembeyi cumaya bağlayan gece en küçük halam hayata gözlerini yumdu. Hepimizin kaçınılmaz olan sonunu bir kişi daha yaşamış oldu. Kendisi böbrek hastasıydı. Memlekete gitmişler ve orada yediğine içtiğine dikkat etmemiş rahatsızlanmıştı. İzmit’te ki evlerine getiriyorlar ve hastaneye yatırıyorlar yaklaşık 15 gün kadar yoğun bakımda kalıyor. Vücuttaki iltihap ve su çok artıyor ve benim güzel halam (gerçekten çok güzeldi mavi gözlü beyaz tenli) daha fazla dayanamıyor. İnşAllah Allah çektiği sıkıntıların karşılığı olarak ona en güzel cennetlerini nasip eder. AMİN…
Buradan sonrasını yazdım yazdım baktım laf çok uzayacak kimse bunları okumak zorunda değil diyerek sildim. Ama özetlemek gerekirse;
Ben bir cenaze gördüm, evladın anne acısını, kardeşin kardeş acısını gördüm yine yüreğim yandı. Belki halam çok çekiyordu Allah onun için en hayırlısını nasip etti ama ben en çok sevdiklerimin yüreğinin yandığını gördüm. Ne kadar uzakta olursa olsun kardeşin yine kardeş olduğunu can olduğunu gördüm.
Akrabalarımızı ihmal etmememiz gerektiğini bir kez daha fark ettim, özellikle;
Anne ve babamızı ihmal etmeyelim, şuan ben oğluma öyle sevgi dolu bakıyorum ki isterim ki o da büyüyünce bana öyle baksın şimdi kendime soruyorum her gün annemi babamı ararım konuşuruz acaba onların zamanında bana baktıkları gibi ben onlara bakabiliyor muyum o sevgiyi verebiliyor muyum. İnşAllah verebiliyoruzdur, İnşAllah ailesinin hayır duasını alan evlatlardanızdır.
Akrabalarımızı ihmal etmeyelim her ne kadar hayat telaşına kapılmış olsakta en azından 5 dakikalık bir telefon görüşmesini esirgemeyelim.
 
Kafam şuan bomboş ne yazacağıma bile karar veremiyorum. Fazla can sıkmayayım haydi hoşçakalın.
{Yazım hataları içinde ayrıca özür dilerim gözlüğümü evde unuttuğum için şuan bulanık görüyorum......}
 

5 Eylül 2013 Perşembe

Beyin Fırtınası : yaka patı nasıl yapılır? :)

Merhaba arkadaşlar,

Anlayamadığım bir konu hakkında yardımlarınızı rica ediyorum.
Sorun; pat yapma evet bir türlü beceremedim şu pat olayını. Ben adını bile yanlış telaffuz ediyor olabilirim onun için aşağıdaki resimlerden tam olarak nasıl birşeyden bahsettiğimi anlayabilirsiniz.

Hani ön tarafı boydan kesip o parçayı oraya eklemek kolay onu yapabiliyorum ama önü yarıya kadar kestikten sonra o parça oraya nasıl ekleniyor onu bir türlü anlayamadım.

 Bu arada siyah şifonun modeli de çok güzelmiş dimi :)


 

Hayde öğretin şu acemiye bunu :)

3 Eylül 2013 Salı

Penye denemesi - kolay elbise

Yaz başında Ümraniye kumaşçılarına gittiğimde rengine hayran kalarak 2 TL'ye almıştım bu kumaşı. Ne diksem diye düşünürken tatile gitmeden önceki gece kardeşimle bir plaj elbisesi dikmeye karar verdik. Şekildeki gibi bir dikdörtgen kesip kenarlarını kıvırdım daha sonra ikiye katlayıp yakasını kestim ve iki yandan koltuk altına kadar diktim. Çok basit sıradan bir elbise oldu ama penye dikmek gerçekten çok zormuş onu anladım. Çünkü kumaşın esnek tarafını dikerken kumaşa hakim olmak çok zor kayıyor katlanıyor çekersen dikiş berbat oluyor yamuluyor. Dikişleri yamuk yumukta olsa plajda giyilebilecek basit bir elbise oldu. :) 




                                 



Saks mavisi şifon bluz ve yeni kumaşlar

Selam kızlaaarr :)

Bu aralar şifona takmış durumdayım. Geçtiğimiz haftasonu yine düğünümüz vardı. Kaç ay önce aldığım bu şifon kumaştan ne yapsam diye düşünüyordum. Hadi dedim yaz bitmeden kullanayım, kolaya kaçtım ve böyle atlet tarzı bir model kestim. Elimde sadece parçaları kalan saks mavisi saten kumaştanda etek kısmına bir parça diktim. Ortaya böyle birşey çıktı. Sanırım artık düğünler bitmiştir, şimdilik gelen bir davetiye yok  :)
 

Bu arada sanırım dikiş diye diye kocamı da kendime benzettim :) Dün iş için gittiği tekstilci bir müşterisinden benim için kumaş almış sağolsun.

 Bunlar penye kumaşlarım,
 
Bunlarda şifonlar,

Penyelerden çok güzel yazlık elbise olur tiril tiril, şifonlardan da sağ ve sol baştakilere bayıldım. Sol baştaki leopar desenliyi etek yada elbise yapmayı düşünüyorum. Sağ baştaki neon çizgili olanı da ne yapsam karar veremedim. Fikri olanlar paylaşırsa sevinirim :)

Bugünlükte benden bu kadar,

bye byeee  

2 Eylül 2013 Pazartesi

Eski dikişlerimden bazıları

Merhabaaaa Sevgili arkadaşlar,
 
Bir önceki postumu görenler belki hatırlarlar eski dikişlerimi paylaşacağımdan bahsetmiştim. Bu post o post :)
Şimdi huzurlarınızda elementary seviyesinden pre-intermediate (kusura bakmayın kendime türkçede bir seviye bulamadım onun için böyle yazdım) seviyesine gelene kadar ki sürede diktiğim kıyafetler.
İyi seyirler dilerim :)
 
Bu ilk diktiğim kloş etek, ne zormuş kloş kesmek beli lastikli yapim dedim (yanlış biliyorsam lütfen düzeltin) lastikli olunca beli kalça ölçüsünde yaptım rahat giyeyim diye ama nasıl kesiyorsam kalçadan 10 cm daha geniş oldu. Halbuki sadece kalça ölçüsüne göre kestim. Bol bol bişey oldu sonuçta birkaç defa işe gelirken giydim yine de işe yaradı. 
 
 
Bunu da komşumuzun küçük kızına dikmiştim. Burda dergisindeki bir çocuk kalıbını kullanarak diktim. Aslında peplum olacaktı ancak kumaş yetmedi. Böyle birşey çıktı ortaya.
 
 
Bu yaz başında görümceme diktiğim gömlek. Aslında tunik olarak tasarlamıştık yakaya pat koyacaktım. Ancak o patı koyamadım ne kadar uğraşsamda olmadı bende sinirlendim kestim önden yakasını da gömlek yaka yaptım. Sonra denedi kolları kısa geldi geri aldım bütün yaz bekledi ve daha iki gün önce bitirdim verdim. Yaz bitmeden vermek istiyordum ancak araya bir ton iş girdi. Sonuçta geç oldu ama oldu.
   
 
Kayınvalideme diktiğim elbise. Bu da ilk diktiklerimden. Açıkçası ben kendimden bunu beklemiyordum. Üzerine güzel olan bir elbisesini kalıp olarak kullandım. Üzerinde harika durdu.    
 
Görümcem için denediğim ikinci tunik. Temmuzda memlekette düğünümüz vardı orada kullandı. Cep ağızlarına ve yakaya ayrıca lacivert kumaş kullandık o lacivertin üzerine de zımbalı boncuklar işledik üzerinde gayet güzel durdu.
 
                                           
Bu bir süprizdi. Kuzenimin aynı zamanda patronumun eşi olan ablam için diktim bu elbiseyi. Kendisine yelek sözü vermiştim ama istediğim kalıbı göndermedi (biliyorum beni sıkıştırmamak için göndermemiştir). Bende Burda dergisinden bu kalıbı çıkardım. Henüz üzerinde görmedim ama söylediğine göre cuk oturmuş.  

 
ve benim gecelik elbisem. Ne hayaller ne sevinçlerle almıştım bu kumaşı ben. :) Geçtiğimiz bayram için diktim bu elbiseyi ancak annem, eşim ve kardeşim tarafından gecelik yakıştırması yapıldı benim güzel elbiseme...  
 
Diktiğim birkaç parça daha var ama onlar için ayrı ayrı postlar hazırlamak istiyorum. 
 
Bu günlükte benden bu kadar. Bir sonraki yayında görüşmek üzere sevgiler :)  
 

28 Ağustos 2013 Çarşamba

Herşey bu elbiseyle başladı...

Bundan yaklaşık bir yıl kadar önce dikiş ile ilgili hiçbir malzemem yoktu. Kayınvalidemin evinde büyük bir tadilat yaptırmaya başladık ve evdeki fazlalıklar bizim evimize taşındı o sırada arsızlık ederek annemin kullanmadığı motorsuz eski dikiş makinasını da istedim ve hemen gönderdi.

Ağustos sonu gibi kız kardeşim oğlunu sünnet ettirmeye karar verdi eee tabi artık dikiş makinası olan Hande boş durur mu her iki kardeşede modeller çizildi kumaşlar alındı. Bu arada kendime dikmeyi beceremiyorum tabi, kendime diktiklerim olmuyor bir türlü. Neyse sünnet çocuğumuzun annesi onun için diktiğim kıyafeti maalesef beğenmedi ama hamile olan kız kardeşim için diktiğim hamile elbisesi hem kardeşim tarafından hemde misafirlerimiz, özelliklede dikiş dikmeyi iyi bilen teyzelerim tarafından çok beğenildi.

veee herşey bu elbiseyle başladı :) 



Güzel kardeşime de çok yakıştı.

Bundan sonraki postumda da bir sene içinde diktiklerimi paylaşacağım.

26 Ağustos 2013 Pazartesi

Beni benden alan TULUM

Merhaba sevgili arkadaşlar,
Herkese mus mutlu haftalar diliyorum.
 
Bu haftasonu düğünümüz vardı. Tabi Hande boş durur mu bir hafta öncesinden düğünde giyeceği kıyafeti tasarlamaya başladı. Kıyafetimi önce elbise olarak tasarlamıştım ancak düğün teknede olacağı ve eteğime sahip çıkamayacağım için pantolonlu birşeye çevirdim. Hiç sevmesemde bir değişiklik yapayım ve tulum dikeyim dedim. Tasarım aşaması çok kolaydı ancak uygulama aşamasında bir hayli zorlandığımı itiraf etmeliyim. Resmen beni benden aldı.
 
Siyah tulum üzerine sadece sağ omuza desenli bir şifon iliştirdim. Aslında şifonu daha uzun tasarlamıştım ancak şifonu sürekli yanlış kestiğim için elimde kalanlarla ancak bunu yapabildim. (Yanlış kestiklerimden de bir kaç model çıkacak İnşAllah) 
 
 önü
 
 arkası
 
Kıyafetimi mangodan çok yüksek topuklu olmasına rağmen indirimli olduğu için aldığım ve giymeye korktuğum ayakkabılarımla tamamladım. Ancak ayakkabılar inanılmaz rahattı yanıma aldığım yedek ayakkabılara hiç ihtiyacım olmadı.
  
Son olarak düğün öncesi boğazı arkama alarak çektirmeyi planladığım fotoğraflarımı boğazın gece karanlığında yorgun halim ve buruşmuş kıyafetim ile çektirebildiğim için üskümün... Bu arada sağ alttaki fotoğrafımı çocuklarınıza göstermemenizi önemle rica ederim zira kimseyi korkutmak istemem ;)
 
Sevgilerimle,

 
 

23 Ağustos 2013 Cuma

Dantel yakalı tunik

Merhabalar sevgili arkadaşlar,

Son birkaç yayınıma yorum gelmemesi sebebiyle blogumda bir sorun olduğunu düşünmüş ve düzeltmeye çalışmıştım fekat sorunun ne olduğunu çözememiştim ve blog işinden sıkılmaya başlıyordum. Ama bu hafta anladım ki aslında ayarlarda bir sorun yokmuş. :) Çünkü bu hafta birçok kişiden yorum aldım. Bu haftaki yayınlarıma yorum yapan arkadaşlara çok teşekkür ediyorum gerçekten beni mutlu ve motive ettiniz.

Yeniden diktiklerimi paylaşmaya karar verdim. İşte bunlardan biri dantel yakalı tuniğim...  
Yine eski tuniklerimden birini kalıp olarak kullansamda üzerinde bir hayli değişiklik yaptım. Bunu daha bol ve V yakalı olarak çalıştım. Yakasına da gördüğünüz gibi taşlı bir dantel yerleştirdim. Tabi her zaman ki gibi kol yerleştirmede bir hayli zorlandım. Tuniğimi beyaz pantolon, çanta ve ayakkabıyla kombinledim.

İşte salaş tuniğim :) 

 
 
 

22 Ağustos 2013 Perşembe

Yeşil domates kızartması

Bayramda Şiledeki büyüklerimizi ziyarete gittik. Sevgili teyzem herzaman olduğu gibi bizi bahçesine sokup koca bir poşeti organik sebzelerle doldurdu. Tabi bir yandanda tarifler vermeyi ihmal etmedi. Bunlardan biri de yeşil domates kızartmasıydı. Eve gelir gelmez denedim. Açıkçası nasıl bir tatla karşılaşacağımı kestiremiyordum. Ama yabancı olmadığımız bir tad çıktı ortaya. Domates kızartması da bildiğiniz patlıcan tadında birşey oldu . Denemek isteyenlere tavsiye edilir. 

Böylece ilk yemek postumuda yazmış oldum. :)
 


 

Kolay Bluz Dikimi

Merhabalaaar, herkese neşeli günler dileyerek postuma başlamak istiyorum.
 
Yaklaşık bir sene önce yeniden dikiş dikmeye başladığımda aldığım ilk kumaşımı, istediğim elbiseyi yapamayarak ziyan etmiş ve sonunda etek yapmaya karar vererek kenara kaldırmıştım. İki gün önce bu kumaş tekrar elime geçti. Bu seferde etek yapmaktan vazgeçtim, nasıl olsa ziyan oldu basit bir bluz deneyeyim olmazsa olmaz dedim.  ve başladım.....

detayları sizlerle paylaşmaktan gurur duyarım :)

 
 Yukarıda gördükleriniz kumaşım ve kalıp olarak kullandığım bluzum.
 
 
Kalıbı bu şekilde çıkardım ve koltuk altı ile omuzdan birer dikiş ile birleştirdim.

    

Kumaşım çok fazla olmadığı için alt kısmı biraz dar oldu. Bende beline lastik takarak biraz toparladım ve daha muntazam bir model elde etmiş oldum.

 
Kolları, yaka ve eteğinide içe kıvırarak diktikten sonra bluzum giymeye hazır hale geldi.
 

İşte huzurlarınızda bir saatte diktiğim pratik bluzum. ;)


25 Temmuz 2013 Perşembe

Ütü temizleme

Herkese Günaydınlaarr,

Bugün fikirlerinize ihtiyacım var arkadaşlar. Ütümün altına ne yapıştırdıysam bir türlü çıkartamıyorum. Bunun nasıl temizleneceğiyle ilgili bilgisi olan varsa benimle paylaşabilir mi.
Şimdiden teşekkürler...
 
 

23 Temmuz 2013 Salı

KUŞLU ELBİSEM

Merhabalaaarr :)

Sanırım bu blog işi bana göre değil. Yoğunluktan uzun zamandır yazamıyorum.
 
Neyse işte yeni bir dikiş projesiyle daha karşınızdayım. Birkaç hafta önce memlekete düğüne gittik, kına gecesinde giymek için kendime bu elbiseyi diktim. Bu kumaşı ilk gördüğümde hayran olmuştum. Halada öyleyim. Elbisenin değişik bir enerjisi var çok farklı hissettiriyo insana. Sadece ben böyle hissettiğimi sanarken kardeşim elbiseyi giydiğinde "wuhuuu bu ne kadar güzel birşey" diyerek havalara sıçradığında enerjinin elbiseden kaynaklandığını anladım. :)
Dikişi de çok zor olmadı daha önce kullandığım bir kalıptan üstünü çıkardım, etek kısmını da kloş bir kalıbımdan faydalanarak kestim veee oldu da bitti.
Bu arada sadece bunu değil bununla birlikte üç şey daha diktim. İnşallah yakında onları da paylaşacağım.