2 Eylül 2013 Pazartesi

Eski dikişlerimden bazıları

Merhabaaaa Sevgili arkadaşlar,
 
Bir önceki postumu görenler belki hatırlarlar eski dikişlerimi paylaşacağımdan bahsetmiştim. Bu post o post :)
Şimdi huzurlarınızda elementary seviyesinden pre-intermediate (kusura bakmayın kendime türkçede bir seviye bulamadım onun için böyle yazdım) seviyesine gelene kadar ki sürede diktiğim kıyafetler.
İyi seyirler dilerim :)
 
Bu ilk diktiğim kloş etek, ne zormuş kloş kesmek beli lastikli yapim dedim (yanlış biliyorsam lütfen düzeltin) lastikli olunca beli kalça ölçüsünde yaptım rahat giyeyim diye ama nasıl kesiyorsam kalçadan 10 cm daha geniş oldu. Halbuki sadece kalça ölçüsüne göre kestim. Bol bol bişey oldu sonuçta birkaç defa işe gelirken giydim yine de işe yaradı. 
 
 
Bunu da komşumuzun küçük kızına dikmiştim. Burda dergisindeki bir çocuk kalıbını kullanarak diktim. Aslında peplum olacaktı ancak kumaş yetmedi. Böyle birşey çıktı ortaya.
 
 
Bu yaz başında görümceme diktiğim gömlek. Aslında tunik olarak tasarlamıştık yakaya pat koyacaktım. Ancak o patı koyamadım ne kadar uğraşsamda olmadı bende sinirlendim kestim önden yakasını da gömlek yaka yaptım. Sonra denedi kolları kısa geldi geri aldım bütün yaz bekledi ve daha iki gün önce bitirdim verdim. Yaz bitmeden vermek istiyordum ancak araya bir ton iş girdi. Sonuçta geç oldu ama oldu.
   
 
Kayınvalideme diktiğim elbise. Bu da ilk diktiklerimden. Açıkçası ben kendimden bunu beklemiyordum. Üzerine güzel olan bir elbisesini kalıp olarak kullandım. Üzerinde harika durdu.    
 
Görümcem için denediğim ikinci tunik. Temmuzda memlekette düğünümüz vardı orada kullandı. Cep ağızlarına ve yakaya ayrıca lacivert kumaş kullandık o lacivertin üzerine de zımbalı boncuklar işledik üzerinde gayet güzel durdu.
 
                                           
Bu bir süprizdi. Kuzenimin aynı zamanda patronumun eşi olan ablam için diktim bu elbiseyi. Kendisine yelek sözü vermiştim ama istediğim kalıbı göndermedi (biliyorum beni sıkıştırmamak için göndermemiştir). Bende Burda dergisinden bu kalıbı çıkardım. Henüz üzerinde görmedim ama söylediğine göre cuk oturmuş.  

 
ve benim gecelik elbisem. Ne hayaller ne sevinçlerle almıştım bu kumaşı ben. :) Geçtiğimiz bayram için diktim bu elbiseyi ancak annem, eşim ve kardeşim tarafından gecelik yakıştırması yapıldı benim güzel elbiseme...  
 
Diktiğim birkaç parça daha var ama onlar için ayrı ayrı postlar hazırlamak istiyorum. 
 
Bu günlükte benden bu kadar. Bir sonraki yayında görüşmek üzere sevgiler :)  
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder