30 Nisan 2015 Perşembe

Yelek nasıl dikilir ve astarlanır

Bugün yelek nasıl dikilir ve en önemlisi nasıl astarlanır onu anlatmaya çalışacağım. Kaçtır yelek dikiyorum ve her defasında astarlamayı nasıl yaptığımı unutuyorum. Blogumda da bulunursa iyi olacak. Bende bu tekniği sevgili Laçin Tenel'den öğrendiğim elbise astarlama yöntemini yeleğe uyarlayarak keşfettim.
 
Hiç gevezelik etmeden anlatmaya başlıyorum. 

Kalıbımıza göre biçtiğimiz astarımız ve kumaşımızın omuz dikişlerini birleştiriyoruz. 


Astar ve kumaşımızı yüzü yüzüne gelecek şekilde yerleştiriyor ve kol oyuklarını dikiyoruz. Eğer ayrıca yaka kullanmayacak ve yuvarlak yakalı bir yelek yapacaksanız bu aşamada yaka oyugunu da dikmenizi tavsiye ederim.

Artık astarımızı çevirmeye sıra geldi.
 
Bunu yazarak anlatmak zor olacağı için kısa bir video çektik umarım daha anlaşılır olmuştur. 
 
 
 
Astarımızı çevirdikten sonra kumaşımızı kumaşımızla, astarımızı astarımızla yüzü yüzüne gelecek şekilde yerleştiriyoruz ve yan dikişleri kapatıyoruz. 


 
Bu aşamadan sonra yeleğimiz aşağıdaki gibi görünüyor olacak. 


Sıra geldi ön patlara. Ben yakasını ve ön patını istediğim genişlikte kestim. 

 
Patımız ve kumaşımız yüzü yüzüne gelecek şekilde yerleştirilir ve dikilir. 

 
Patımızın boşta kalan tarafı astar üzerine katlanarak dikilir.



 
Patlarımızın bitmiş hali de bu şekilde 


Yakamız için ise yakamızın ölçüsünde ve istediğimiz genişlikte bir parça kesiyoruz. Ben biraz geniş kesmişim pek hoş durmadı siz daha dar keserseniz iyi olur. Yakamızı ortadan ikiye katlayıp yanlarını dikiyoruz. 

 
Düzüne çevirip yeleğimizin yakasına önce dış tarafını yerleştiriyor ve dikiyoruz. 

 
Daha sonra yakamızın içte kalan kısmını astarımızın üzerine çevirip dikiyoruz.   
 
 
Son olarak da yeleğimizin etek kısmını içeri kıvırıp temiz bir dikiş yapıyor ve bitiriyoruz. 

 
İşte bittiiii

 
Eğer isterseniz bu yöntemle çift taraflı giyilebilen yelekler de dikebilirsiniz.
 
Bir sonraki tutorialde görüşmek üzere :)  



26 yorum:

  1. Elinize saglik cok guzel olmus anlatimda iyi anlatilmis tesekurler

    YanıtlaSil
  2. Eline sağlık açık bir şekilde izah ediiyor teşekkürler

    YanıtlaSil
  3. Hiç Bişey anlamadım çok kötü fotoğraf ve açıklama

    YanıtlaSil
  4. Hiç dikis bilmedigim halde çok guzel anladim tesekkurler

    YanıtlaSil
  5. Dikisten anlamayan bile bu anlatımla yeleği diker güzel bende dikecektim bu tekniği kullanacağım☺️elinize sağlık

    YanıtlaSil
  6. Cox gözəl olmuş

    YanıtlaSil