16 Eylül 2014 Salı

Göz Migreni

Daha önce buradaki yazımda gözümle ilgili bir rahatsızlık geçirdiğimden ve bu konuda bir yayın yapacağımdan bahsetmiştim.
Kusura bakmayın biraz fazla bekledi bu yayın ama yine de sözümde durmak istedim.
Neden mi yazıyorum bunu; benim gibi aniden bu rahatsızlığı geçiren ve geçireceklere faydası olsun diye.
Çünkü bir anda ortaya çıkan bu rahatsızlık ani bir paniğe kapılmanıza sebep oluyor. O anda insanın aklından tonlarca ihtimal geçiyor ve bütün fizyolojik ihtimalleri ikinci plana atıp, yüksek ihtimalle ruh sağlığınızın bozulduğunu düşünüyorsunuz. Hastalığı bilen deneyimli bir hekime de başvurmadıysanız varın siz düşünün gerisini.
İlk olduğu gün insanların sol gözlerini yarım saat kadar göremedim yarım saat sonra hafif bir mide bulantısı ve ensemden gelen bir baş ağrısıyla gözlerim düzeldi. Daha sonrakilerde flu şeklinde görmeler başladı ve bu önce haftada bir defa en sonda haftada üç defa tekrarladı. Baş ağrısı başladığında görme düzeldiği için baş ağrısının başlamasını dört gözle bekler olmuştum.
 
Görüntü çoğu zaman bu şekildeydi.
Bazen sağı bazen solu ama mutlaka bir tarafı bulanık.

Bende başta psikolojik olduğunu düşünmüştüm. Daha sonra bir doktor tanıdığımızın Nöroloğa gidin tavsiyesini alınca, benim hiç sevmediğim (adını vermekte sakınca görmüyorum) Medical Park hastanesine gittik. Doktora hiç benzetemediğim bir adama derdimi anlattım. Böyle bir şeyin mümkün olmayıp %99 ihtimalle psikolojik olacağı söyledi ve o düşük ihtimal için tahliller istedi. Tabi bir sürü para tuttuğu için, ben tahlilleri yaptırmadım ve madem psikolojik psikoloğa giderim dedim.
Daha sonra başka bir klinikten randevu aldım ve psikiyatrise derdimi anlattım. O da kaygı bozukluğum olduğunu, onun için böyle gördüğümü söyledi ve ilaç verdi. Nelerim varmışta benim haberim yokmuş.
Son olarak onun verdiği ilaçlarda derdime derman olmayıp ataklar haftada ikiye çıkınca, hazır izine de çıkmışken Eyüp Devlet Hastanesinin nöroloğuna gittim. Daha iki cümle kurmamla adam "göz migreni" bu dedi. İlaç yazdı bunları kullan geçer deyip gönderdi bizi. Neden olur, nasıl geçer, ilacı nasıl ve ne kadar kullanacağım bunların hiçbirini söylemedi. Ne yapalım bir kere denize düştük bunu da denemem gerekiyordu. Bu doktorun verdiği ilaçları kullanmaya başladım. İlk hafta 3 defa migren atağı geçirdim sonrasında giderek azaldı. Aynı gün gittiğim göz doktoru da ilaçların migren ataklarının arasını açacağını söylemişti. Bir kutu ilacı hiç aksatmadan kullandım ve bitirdim. Devam edecek miyim bilmiyorum, çalıştığım için aynı doktora da gidemem, onun için kendime bir doktor bulmalı ve ne yapmam gerektiğini öğrenmeliyim. Eğer bu konuda bilginiz varsa lütfen benimle paylaşın.
Göz migreni ile ilgili internette de çok fazla bilgi yok. Bulduklarımı da aşağıda paylaşıyorum.
Sabırla okuduğunuz için teşekkürler :) sevgiler
Göz migreni nedir?
En sık görülen baş ağrısı sebeplerinden biri olan migren gözde bazı belirtiler verebilir, üstelik göz migreni olarak tanımlanan özel bir şekli de vardır.
Göz migreni kimlerde görülür?
Göz migreni genellikle genç kız ve kadınlarda görülür.
Belirtileri nelerdir?
Migren ağrısı öncesinde ya da başlangıcında hastalar gözlerinin önünde ışıklı çizgilenmeler, ışık çakmaları fark edebilir ve bazen bunları fark ettiklerinde migren atağının geleceğini anlarlar. Bu belirtiler on-on beş dakika sürebilir. Bunun temel sebebi beyin damarlarında oluşan daralmadır.
Hastalarda baş ağrısı şikayeti olmadan da bu belirtiler ortaya çıkabilir. Bazı göz migreni hastalarında ise yarım baş ağrısı ile aynı tarafta bir saatten az süren geçici ve tek taraflı görme kaybı oluşabilir. Çok daha ender durumlarda gözün retina tabakasında kalıcı hasar oluşarak kalıcı görme kaybına neden olabilir. Bu yüzden göz migreni olan hastaların mutlaka koruyucu tedavi görmeleri gereklidir.
Göz migreninin bir diğer bulgusu ise göz kaslarında oluşan geçici felçlerdir. Bu durumda şaşılık, göz kapağı düşüklüğü, göz bebeğinde büyüklük değişiklikleri gibi belirtiler görülebilir.
<alıntı>
 
En çok gözü etkileyen ve tedavisi olmayan migrenin diğer bir çeşidinin göz migreni olduğuna dikkat çeken Avrupa göz Aksaray Göz Merkezi doktoru Prof.Dr. Dilaver Erşanlı, hastalığın her iki gözde ışık saçılmaları, kırık ve dalgalı görmeler, geçici görme kaybı gibi şikâyetlerle ortaya çıktığını belirtti.
Gözün sinir hücresini besleyen damarlarda oluşan geçici spazmın, göz migrenine neden olduğunu belirten Avrupa göz Aksaray Göz Merkezi doktoru Prof. Dr. Dilaver Erşanlı, ''Maksimum yarım saat süren ataklarla ortaya çıkan göz migreninde, bir anda oluşan görmede bozukluk ve iyi görememe kısa süre içerisinde geçer. Hastanın korku ve paniğe kapılmasına neden olan bu durumun görülme sıklığı arttıkça kişinin günlük yaşantısı da olumsuz yönde etkilenir. Ayrıca bu hastalık glokom gibi kalıcı görme kaybına neden olan bazı göz hastalıklarıyla karıştırılabilir. Bu durumda atak geçiren hastaların vakit kaybetmeden muayene edilmesi gereklidir'' dedi.
GÖZ MİGRENİNİN DİĞER MİGRENLERDEN FARKI
Göz migreninin normal migrenden farklarına dikkat çeken Prof. Dr. Erşanlı, ''Göz migreninin, normal migrenden farkı, birkaç dakika ile yarım saat arasında geçen daha kısa süreli atakların yaşanmasıdır." dedi. Normal migrende olduğu gibi göz migreninin de kadınlarda daha fazla görüldüğünü belirten Prof. Dr. Erşanlı, göz migreni atağı geçiren kişilerin ortaya çıkan geçici görme kaybı nedeniyle telaşlanmamaları gerektiğini, bunun geçici bir durum olduğunu sözlerine ekledi.
GÖZ MİGRENİ OLDUĞUMUZU NASIL ANLARIZ?
Göz migreninde bazen baş ağrısı şikâyeti olmadan göz önünde ışıklı çizgilenmeler ve ışık çakmaları ortaya çıkabildiğini belirten Avrupa göz Aksaray Göz Merkezi doktoru Prof. Dr. Dilaver Erşanlı, bazı durumlarda bu şikâyetlerin arkasından tek taraflı, damar atar gibi zonklayıcı yarım baş ağrısı, ışık hassasiyeti, bulantı ve kusma görülebileceğini açıkladı.
<alıntı>


    

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder