1 Temmuz 2014 Salı

Harem Pantolon (hani şu çok beğendiğim) ve şifon bluz

Bu postumda bir günde bir elbise, bir tunik ve birde pantolon diktiğimi ve o yayında pantolonuma ayrı bir yayın yapacağımı söylemiştim ya. İşte bu yayın o yayın.

Gerçi o gün çok güzel oldu bayıldım vs diye çok havalara girmiştim ya daha sonra pantolonumu yine aynı havalarla gösterdiğim ilk kişiden "aaa o ne pijama mı diktin" tepkisini alınca bütün havam söndü!!!  
  
Halbuki ne hayallerim vardı pantolonumla ilgili ne kombinler tasarlamıştım kafamda ama ilk görende pijama izlenimi yarattığı için hayallerim suya düştü. 

O da yetmezmiş gibi bugün komşumuza gösterdim pantolonumu demez mi 'böyle kumaş bulursan evde giymeye bana da bir tane dik bundan' :( boynumu büktüm ve kabullendim bir pijama dikmiş olduğumu.

Gelelim dikim aşamalarına,

Uzuuunn zamandır (6 ay kadar) aklımdaydı pantolon dikim aşamalarını içeren bir yayın yapmak.
Bu pantolona da başlamışken hadi dedim aşama aşama kaydedeyim.
Umarım dikişe yeni başlayanlara faydalı bir yayın olur.

Niyeyse kalıp çıkarma, kumaşa aktarma, ön ve arka parçayı birleştirme kısımlarını hızlı geçmişim. Bu nasıl aşama aşama kaydetmekse!!! Benim neyime tutorial dimi :)
  
Neysem siz kalıba göre parçaları kesin orta ve yan dikişleri birleştirin tamam. Bu aşamada aşağıda gördüğünüz iki parçayı elde ettiyseniz doğru gidiyoruz demektir.



Pantolonumun pensi, fermuarı, cepleri hiç bir şeyi yok bildiğiniz pijama :( ayyhh gerçeği kendi yüzüme vurdum inanmıyorum :(( ühüüüü 

Buradan sonrası önemli çünkü orta dikişi kapatarak pantolonumuzun paçalarını birleştireceğiz. Çoğumuz başlarda bu orta dikişte zorlanmışızdır çünkü ağ kısmındaki dikiş yerleri büzüşür üst üste gelir ve onu düzeltmek çok sıkıcıdır. Ağ kısmını düzgün ve hızlıca dikmenin yolu ise çok basit. {Aslında amacım sadece bunu anlatmaktı. Gerisini zaten herkes biliyor, bunu da biliyorsunuzdur da işte bilmiyormuş gibi yapın, idare edin} :)

Yukarıda gördüğünüz biri ters biri düz olan iki parçayı ters kısım dışta kalacak iç kısımda ise düzleri birbirine bakacak şekilde iç içe geçiriyoruz.
  

Bu şekilde iki paça tek bir paçaya dönüşüyor.


Şimdi bir seferde büzüşmeden katlanmadan orta dikişi bitirebiliriz.


Bu kadar basit işte.

Amanda amaaaan öğrenmişim de öğretirmişim bak hele bak, şımardım şimdi kendi kendime :D (heehehee deli mi ne)


Pantolon aman pardon pijamamın bitmiş hali bu. 



Ben birde bunun üzerine şifon bluz diktim. Artık kumaşa ne gözle bakmışsam üzerine şifon dikmişim birde :) 

O da böyle bir şey oldu. Bildiğimiz basit kalıplardan ama düşük kollu değil ayrıca kol taktım buna. Bu kumaştan daha öncede bu yayındaki bluzu dikmiştim ama onu kardeşime kaptırdım.  


Pantolonum çok rahat oldu, kumaşı da yumuşacık tam yazlık. Bundan sonra insan içine çıkarken giyilebilecek türden kumaşlar seçip bir kaç pantolon daha dikmeyi düşünüyorum.  

Haydin iyi geceler :)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder