4 Mart 2014 Salı

Koç Müzesi

Bugün sizlere booolll fotoğraflı bir post hazırladım.

Bu hafta sonu Koç Müzesine gittik ve daha önce neden gitmedik diye kendimize bol bol kızdık. Ben gerçekten bayıldım. Zaten müze ve tarihi mekanları gezmeyi çok severim onun için ben "dadından yiyemedim" o kaaaa güsel oldu yane :) 

Her şeyi anlatmak istiyorum hepsi bir bir aklımdan geçiyor ama yazmakla bitmez, anlatmakla anlatılmaz o kadar çok. Resmen bir tarih deposu. Hani tarihi eşyaların eski bir kokusu vardır, o kokuyu sever misiniz bilmem ama ben çok severim, orada bol bol içime çektim bu kokuyu.    

Biz saat 11 gibi girdik müzeye ve mecburen çıkmak zorunda kaldığımızda saat 15 idi. Yemeden, içmeden, dinlenmeden zamanın nasıl geçtiğini fark etmeden deli gibi gezdik. Çalışanları da oldukça kibar ve güler yüzlüydü. Öyle bazı müzelerde olduğu gibi aman ellemeyin fotoğraf çekmeyin gibi saçma sapan yasaklarda yok. Her şeye rahat rahat bakabiliyorsunuz.

Artık susuyorum ve sizi fotoğraflarla baş başa bırakıyorum.


İlk başta yelken okulu öğrencilerinin yelkenlerini suya indirişlerini seyrettik. 10 yaşında çocuklar yelkenle açılıyorlar. Bu harika bir şey, çok imrendim onlara  arkalarından bize de bi tur attırın diye seslendim ama duymadılar :)   


Bu da benim Paspal hafta sonu kombinim.

Gelelim Koç Müzesine,  

Arabalaaarrr :)





Bu Mersoculara gelsin


Cem Yılmaz'ın Kiti  :)



Su altı

Atatürk'e ayrılan bölümde ise ona ve yakın çevresine ait eşyalar sergileniyordu.



Zübeyde Hanım'a ait Kuran-ı Kerim

Ecevit'e ait kasket ve daktilo

Taksiiiiii

Selçuk Şehrinin maketi. Birde bu şehirde dolaşan tren var. 

Hem karada hemde denizde giden araba işte bu  

Gemilerin ve nostaljik dükkanların bulunduğu bölüm

Migggroooss bu benim dünyaam :) migrosun gezici marketi

Bebek arabaları

Akülü araba

Douglas DC-3 'Dakota'
Uçağın dışı

Bu da içi :)

15 dakika süren nostaljik tren gezisi sırasında vagonlarda göreceğiniz bu eski reklam afişleri sizi geçmişe götürecek. hahaha reklam yazısı gibi oldu. 

  
Minyatür trenler. Tabi ki trenlere dokunamıyorsunuz ancak bir tuşa dokunarak treni hareket ettirebiliyor ve bu minyatür şehirde gezişini izleyebiliyorsunuz.

İlk motorlu uçuş maketi

Keşif Küresinde gösteri 20 dakika sürüyor. Harika bir gösteriydi ama ben korktum birazcık.   
  
Sultan Abdülaziz tarafından kullanılan Saltanat vagonu

Taksim tramvayı. Taksimdekine binmedim ama buna rahat rahat bindim

La Littorina Mototren ve Lokomotif G10

La Littorina Mototren içi

Daha neler neler var. Çocuklar eğlensin diye alışveriş merkezine tıkmanıza hiç gerek yok. Koç müzesine götürün, çocuklar için hem çok eğlenceli hemde geliştirici aktiviteler var. Biz artık haftasonları sıkıldıkmı kendimizi oraya atarız tahminimce. Gidip görmenizi şiddetle tavsiye ederim. 

  




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder