19 Mart 2017 Pazar

PAZEN ELBİSEM


Pazen, desenlerinin güzelliği, kumaşının pamukluğuyla kendini sevdiren, sıcacık bir kumaş. Sanki insanın kalbini yumuşatıyor, eskiye o çocukluğunun sıcacık günlerine götürüyor sanki! Çiçek çiçek, ışıl ışıl, bahar gibi! Evet alaturka ama değişik bir havası var işte. 

Ne zaman kumaş alacak olsam dikkatimi ilk dallı güllü olanlar çeker. Ama gel gelelim giyim tarzım hiç bir zaman bu kadar desenli, çiçekli kıyafetleri giyebilecek türde olmadı. Çok isterdim böyle dallı güllü rengarenk kıyafetleri giyip de yakıştırabiliyor olmayı ama yok! 

Bir gün deneyebilirim ama 😉       


Ben etkinliği sonradan duyup katılanlardanım. Mericim de pazenli bir takım paylaşımlar görünce ne oluyor diye bir baktım ki etkinlik varmış, sonra baktım neredeyse bütün insta aleminden sevdiğim arkadaşlar katılıyor, "abi bensiz etkinlik mi olur" dedim atladım hemen. 

Etkinliği de günümüz modellerini pazene uygulayarak harika tasarımlar ortaya çıkaran Gonca Ceylan Dikici #pazenlerefısıldayankadınlar ismi ile hayata geçirmiş. 

Ne de güzel yapmışlar, aslında hepimizde ne hevesliymişiz bu güzel kumaşlarla oynamaya. Herkes kendinden bir şeyler katmış ve bence etkinliğin hakkını vermişler. Gonca ve Meri'ye sonsuz teşekkürler katılan herkesin de hayallerine sağlık.     

Bu kumaşa her baktığımda, lastik ayakkabıların içine giyilmiş yün çorapların üzerine lastikli bilekleri indirilmiş bir şalvar olarak hayal ediyorum. Belki kumaşım yetse şalvar olarak da dikebilirdim. 😉

Benim için böyle desenli bir kumaşı tek başına kullanmak cesaret edemeyeceğim bir şey olduğu için detay olarak kullanmayı tercih ettim ve yanına bir de siyah kumaş aldım. İlk aklıma gelen çift taraflı ceket dikmek oldu, ne kadar cimriysem kumaşı az almışım, yetmedi. Tabi mağazadan kumaş almaya pek alışık değilim ya :) 

Aldım kumaşlarımı önüme dedim ki ben bunu en iyisi elbise yapayım. Orasıydı burasıydı, ben bunu nasıl modernize ederim derken, sonunda belimi de ince gösterir diyerek pazeni elbisenin önüne yerleştirmeye karar verdim.       

Öyle her modele bir kalıp çıkartacak kadar sabırlı değilim, zaten o kalıpların hiç biri de benim bedenime uymuyor. Kendim için çıkardığım ve bedenime göre düzenlediğim birkaç kalıbım, onların üzerinde oynaya oynaya çıkardığım bir sürü de modelim var. Bu modelde öyle çıktı ortaya. 


Bu kalıp penye elbiseler için ve sadece böyle iki parça. Creazion dergisinden çıkarmıştım kalıbı, tavsiye ederim çok sorunsuz bir kalıp hem böyle iki parça olması da avantaj.    

Aldım kalıbımı önüme istediğim gibi çizdim üzerinde ve modelimi başka bir kağıda aktardım. İşte böyle iki tane kalıbım oldu.
Modelist kardeşler kızmasın bana, onların emeğine saygım sonsuz ama ben pratik iş seviyorum 😉      


Bu fotoğrafları çekerken oğlum yönlendirdi beni şöyle poz ver böyle poz ver diye yoksa benden böyle poz çıkmaz :) 




Pazen o kadar güzel bir kumaş ki, ne biçerken ne dikerken hiç üzmüyor insanı. Üstelikte modelini de üretebilen bir kumaş, baktıkça şuraya da ekleyeyim, hadi buraya da bir parça demekten çekinmiyorsunuz hiç. Detay olarak kullanılabilecek muhteşem bir parça. 


Bileğini uzun tuttum ve bir parça pazende oraya ekleyip dışa kıvırdım.  


Yakayı da yine kalıpsız pratikten kafama göre kestim.

 

Ben çok sevdim pazenle çalışmayı, bilseydim daha önce denerdim. Tecrübe etmeme vesile olan herkese tekrar sonsuz teşekkürler :) 


Etkinlik için dikilen diğer eserleri de görmek için Gonca hanımın sayfasını ziyaret edebilirsiniz.    





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder